I somras köpte den digitala brevlÄdan Kivra upp konkurrenten och pionjÀren Brevo. Kivra som lanserades i början av 2013 tog dÀrmed ett rejÀlt grepp om den digitala postmarknaden i Sverige. Planen vid uppköpet var att fortsÀtta köra de bÄda tjÀnsterna separat, för att under första halvan av 2014 flytta över Brevos anvÀndare.
Nu Àr sammanslagningen klar och Kivra har nu över 500 000 anvÀndare. SÄvÀl nya som gamla anvÀndare möts nu ocksÄ av ett nytt grÀnssnitt.
â AnvĂ€ndarvĂ€nligheten har förbĂ€ttrats kraftigt baserat pĂ„ vad vi lĂ€rt av vĂ„ra anvĂ€ndare under de första pionjĂ€rĂ„ren med tjĂ€nsterna Brevo, Kreditkopia samt âKivra 1.0â, sĂ€ger Stefan Krook, VD pĂ„ Kivra.
Responsiv design
Nyheter i det nya grÀnssnittet Àr bland annat att anvÀndaren kan dela sitt innehÄll med en annan Kivra-anvÀndare och att man ser sin post uppdelat per avsÀndare.
Kivras webbtjÀnst anpassar sig ocksÄ responsivt efter den enhet man besöker hemsidan ifrÄn, oavsett om det Àr en dator, surfplatta eller mobil. Kivra finns nu Àven som iOS-app.
â Vi vill ge vĂ„ra anvĂ€ndare en sĂ„ enkel och bra anvĂ€ndarupplevelse som möjligt och jag Ă€r dĂ€rför glad över att alla före detta Brevo-anvĂ€ndare möts av vĂ„rt nya anvĂ€ndargrĂ€nssnitt första gĂ„ngen de loggar in pĂ„ Kivra, sĂ€ger Stefan Krook.
KĂ€lla: Press