I slutet av förra året meddelade Blocket att begagnat-sajten skulle lansera Shpock - en loppisapp för yngre konsumenter. Nu berättar Shpock, som även rönt framgångar utomlands, att appen har laddats ner av över 500 000 svenskar.
- Det fina med appar av det här slaget är att ju fler användare desto roligare är de att använda. Nu har vi nått en nivå där det flödar in annonser med massa fina prylar och det går verkligen att göra riktiga fynd, säger Annette Karlberg, Brand Manager för Shpock i Sverige.
Snabba annonser tilltalar
Appen riktar sig främst till personer i åldern 18-35 år och meningen är att den ska underlätta för personer som vill hitta loppisfynd i närheten av där de bor, men det går också att sälja sina varor längre bort.
- Förutom att Shpock är gratis är en av anledningarna till att så många börjat använda appen att det går så snabbt att lägga upp en annons. Från att du tar en bild tar det bara runt en halv minut tills annonsen är publicerad, säger Annette Karlberg.