ANNONS

En halv miljon första halvåret - så går det för influencerns e-handel

Rebecka Nilsson (Foto: Saltysoul.se)
Siffrorna avslöjar.

Influencern Ribecka, eller Rebecka Nilsson som hon egentligen heter, slog igenom efter realityprogrammet ”Ex on the beach” år 2017. Men blev stor igen när hon, tillsammans med partnern och realityprofilen Martin Knutsson från ”Are you the one”, reste jorden runt i en van och dokumenterade sitt liv på Youtube.

Profilen har samarbetat med flera e-handelsvarumärken som ICIW, Junkyard, Chiquelle och Hickup. Ofta har det just varit modevarumärken, och i maj förra året avslöjade Rebecka nyheten om att hon skulle slå upp dörrarna till sitt eget varumärke. Och nu kan vi ta reda på hur det gått under bolagets första år.

ANNONS

Badkläders-varumärket Salty Soul drog i gång i maj 2023 och under de sju verksamma månaderna, till och med sista december 2023, nådde man nästan en halv miljon i intäkter. Närmare bestämt landade omsättningen på 475 000 kronor.

Rörelseresultatet landade dock på minussidan, med 373 600 kronor. Bolaget har inte lämnat några kommentarer i rapporten. Men vid lansering berättade Rebecka Nilsson kort om företagets bakgrund:

Det är jag och min bästa kompis som har startat det helt ensamma. Ofta kan det vara större företag som hjälper till bakom eller rent ekonomiskt, men vi har gjort allt från design och prova produktexemplar till att hitta fabrik och välja tyger och så vidare själva. Vi har lagt våra livsbesparingar i Salty Soul så det är därför vi är så pirriga inför allt, och extra tacksamma för all fin feedback vi fått hittills.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se