I vår jakt på framgångsexempel i en annars orolig omvärld har vägen ofta lett till e-handlare med egna varumärken. Vi har även sett hur egna varumärken blivit ett allt mer populärt alternativ, även bland större och etablerade aktörer.
Elon är inget undantag och nu ska de lansera ännu en kategori under det egna varumärket Elvita. Det handlar om egna hörlurar och bluetooth-högtalare. De positioneras i "premium economy"-segmentet och aspirerar därför på att vara prisvärda samtidigt som man inte tummar på kvaliteten.
Elvita är ett mycket uppskattat varumärke hos våra kunder, där man litar på kvalitén och upplever att produkterna är prisvärda. Nu satsar vi på våra första hemelektronikprodukter under varumärket Elvita och är oerhört förväntansfulla på hur dessa kommer tas emot i våra kunders vardag, säger Christer Palmgren, försäljningsdirektör CE på Elon, i ett uttalande.
Elon har under produktutvecklingens gång testat olika prototyper, för att få fram rätt produkter och målet är att de ska lanseras senare under året.
Resultatet ser ut att bli tre olika "in ear"-hörlurar, en "on-ear"-hörlur, två "party speakers" och en bluetooth-högtalare. Om de tas väl emot så kan det vänta ytterligare produkter inom hemelektroniksegmentet, skriver bolaget. Inte helt oväntat då kedjan gått från att vara en mer renodlad vitvaruaktör, till att även satsa på just hemelektronik.
Vi pratar dagligen med våra kunder, inte minst genom våra engagerade medarbetare i butikerna, och får på så sätt insikter i hur vi bäst kan utveckla produkter som möter vardagens utmaningar till ett bra pris, säger Christer Palmgren.