E-handelsleverantören Ateles har lanserat en ny tjänst som skall hjälpa företag att snabbt få ett underlag för förbättringar av sin e-handel.
Företaget kallar det eCommerce Audit och skillnaden mot en vanlig utvärdering skall vara att detta analysverktyg snabbare skall ta en till utvecklings- och implementationsfasen.
Passande nog har Ellos, som just nu ställer om från postorder till näthandel, fått vara testpilot för Ateles nya tjänst.
– Genom den eCommerce Audit Ateles genomförde på vår e-handelplats har vi nu fått bekräftat vilka områden som är prioriterade för utveckling. Med detta underlag kan vi nu påbörja arbetet att ytterligare förbättra specifika områden som lyfts fram i analysen och enklare prioritera de utvecklingsområden som är i störst behov av förbättring, säger Sanna Lindström, E-shop and Web Plan Manager på Ellos.
Tjänsten ska genomföra en grundlig analys av de 10 viktigaste områdena för en e-handelsplats och ge en översiktlig bild över sajtens styrkor och svagheter.
Källa: Press