Ellos Group expanderar ut i Europa genom det egna heminredningsvarumärket, Jotex. Man kommer att erbjuda heminredning i flera europeiska länder och Jotex blir det första varumärket man lanserar fullt ut utanför Norden.
Att i egen regi lansera våra egna varumärken utanför Norden är ett viktigt steg i Ellos Groups strategi. Med vår skalbara modell, samma kommersiella plan, onlinebutik och unika sortiment kan vi med relativt enkla medel expandera på ytterligare marknader och lägga till ytterligare varumärken i Europa. Det känns väldigt spännande att nu lansera Jotex fullt ut i Europa, säger Hans Ohlsson, vd på Ellos Group, i ett pressmeddelande.
Jotex har sedan 2018 ett samarbetet med Westwing, en av de ledande e-handelsplattformarna i Europa, och kan i dag titulera sig ett av de snabbast växande varumärkena hos dem. Nu tar man ytterligare kliv på den fronten genom att gå in i Belgien, Holland och Tyskland i slutet av året och i Polen i början av 2021. Det är dock bara den inledande fasen, planen är att sedan fortsätta expandera till fler europeiska länder.
Jotex har haft en fantastisk utveckling de senaste åren och vi har både en unik position och en stark attraktionskraft i vårt varumärke. Vi har tydliga indikationer på att det finns en efterfrågan på våra heminredningsprodukter på flera europeiska marknader och det är nu dags för oss att ta steget full ut i Europa. Det känns extra roligt att Europasatsningen också innebär att Jotex söker nya medarbetare, med bakgrund inom mode- och heminredning och med lokala språkkunskaper, säger Peter Keerberg, vd för Jotex.
LÄS ÄVEN: Jotex nylanserar e-handeln: ”Branschen utvecklas inte”