ANNONS

Elgiganten pallade inte trycket - kunder tvingas köa

Köpsuget alltför stort.

ANNONS

Elgiganten hade testat allt minutiöst inför Black Friday och jakten på nya miljardrekord.

Vi har förberett vår logistik, kapaciteten på vår hemsida och vår bemanning, berättade Li Persson, kommunikationschef på Elgiganten, tidigare i november.

Men trots det klarade man inte av det massiva trycket som uppstod på sajten. Köpsugna kunder som vill fynda hos elektronikkedjan möts nämligen av en kö-skärm. Och väntetiderna kan bli långa. Över en timme, i värsta fall. Väl inne på sajten kan du bli placerad i ny kö när du vill slutföra ditt köp.

LÄS ÄVEN: Efter miljardsuccén – Elgiganten: ”Räknar med nytt rekord i år”

Det är inte bara i Sverige som kö uppstått. Även kunderna i Danmark, Norge och Finland får vackert vänta på sin tur. De som undviker butiker på grund av köer under reahögtiden och julhandeln och söker sig till e-handeln i stället lär alltså bli något besvikna.

Konkurrenternas hemsidor verkar dock hålla ihop, i skrivande stund.

UPPFÖLJNING: Elgiganten om stora kökaoset: ”Vi beklagar verkligen”

Nils Lund
nils@ehandel.se