Elgiganten skickade meddelanden till singlar på Tinder för att marknadsföra sin Singles Day-kampanj, som i år sträcker sig från 11-15 november. Draget fick mycket uppskattning i sociala medier, även om vissa användare hellre hade fått en riktig matchning.
Miljardkedjan är inga nykomlingar på dejtingappen, utan har tagit för vana att flirta för potentiella kunder inför rea-dagen, som har sitt ursprung i Kina.
Det är nu tredje året vi annonserar på Tinder i samband med Singles Day. Eftersom Singles Day är en kampanj som i grunden riktar sig mot just singlar tänkte vi att det bästa stället att synas är där flest singlar finns. Med bakgrund mot detta var valet att annonsera på just Tinder en enkel match, säger Li Persson, kommunikationschef på Elgiganten, till Ehandel.
Och vem vet, kanske kan Tinder bli en plattform för fler kampanjer även för andra företag längre fram. I alla fall när det tycks betala sig väl för elektronikjätten, som även bjuder på lite inblick i vilken produkt de shoppingsugna singlarna klickade hem mest. Ett tangentbord som lämpar sig väl för spelentusiaster.
Annonserna på Tinder har fått väldigt bra respons och många högerswipes. Gladast för detta är nog våra SteelSeries Apex 7 Red TKL tangentbord som fått väldigt många matchningar, avslöjar Li Persson.