ANNONS

Elgiganten firar 30 år i Sverige - lanserar jättekampanj: "Utvecklats enormt"

"Ett firande av både våra kunders och vår egen historia".

Hemelektronikkedjan Elgiganten firar hela 30 år i Sverige. De är den största aktören på marknaden inom sin nisch och omsätter drygt 16 miljarder kronor årligen i landet. Med det är man också en av de i särklass största aktörerna inom hela detaljhandeln i Sverige.

Tekniken har utvecklats enormt sedan 1994, och vi är stolta över att ha försett våra kunder med pålitliga råd och de senaste trenderna inom teknik. Vi ser fram emot att fortsätta den resan tillsammans, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i en kommentar.

ANNONS

Självklart kommer inte bolagets jubileum att passera obemärkt förbi. Tre aktiva decennier ska förstås firas riktigt ordentligt.

Det kommer att ske med en stor kampanj i både egna och köpta medier, där man hyllar teknikens roll i människors liv. Och hur den blivit en naturlig del av vardagen.

Vi vill lyfta fram hur tekniken har förändrat människors vardag och glädjen över att Elgiganten har fått vara en del av den resan. Det är ett firande av både våra kunders och vår egen historia, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing and E-Commerce på Elgiganten.

Konsumenter som hoppas att kunna göra klipp ska heller inte lämnas besvikna. Kedjan meddelar att det blir jubileumserbjudanden både i e-handeln och butikerna. Men också tävlingar och andra aktiviteter.

Vårt övergripande mål är samma idag som för 30 år sedan, att bidra till ett hållbart samhälle där alla har tillgång till den senaste tekniken och den magiska världen av teknik, säger Niclas Eriksson.

Nils Lund
nils@ehandel.se