Självklart kommer inte bolagets jubileum att passera obemärkt förbi. Tre aktiva decennier ska förstås firas riktigt ordentligt.
Det kommer att ske med en stor kampanj i både egna och köpta medier, där man hyllar teknikens roll i människors liv. Och hur den blivit en naturlig del av vardagen.
Vi vill lyfta fram hur tekniken har förändrat människors vardag och glädjen över att Elgiganten har fått vara en del av den resan. Det är ett firande av både våra kunders och vår egen historia, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing and E-Commerce på Elgiganten.
Konsumenter som hoppas att kunna göra klipp ska heller inte lämnas besvikna. Kedjan meddelar att det blir jubileumserbjudanden både i e-handeln och butikerna. Men också tävlingar och andra aktiviteter.
Vårt övergripande mål är samma idag som för 30 år sedan, att bidra till ett hållbart samhälle där alla har tillgång till den senaste tekniken och den magiska världen av teknik, säger Niclas Eriksson.