Eldorado är lågprisvarumärket i dagligvaruhandeln, som också något oväntat gjort en modekarriär i e-handeln. Bolagets årliga kollektioner säljer inte sällan slut i en faslig fart.
I år har man samarbetat med H&M-gruppens Creator Studio. Det innebär att kunderna själva kommer att kunna välja vilka Eldorado-produkter som man vill ska pryda plaggen.
På så sätt slipper man göra limiterade kollektioner och alla som vill kommer att kunna få tag i det man vill ha. Och startskottet går på tisdag den 4 juni klockan 12.
Ända sedan vi lanserade vår första kollektion 2018 har våra kollektioner varit väldigt populära bland våra kunder och det känns därför väldigt roligt att vi kan tillgängliggöra denna kollektion för ännu fler med hjälp av Creator Studio. Till skillnad från tidigare år, då vissa plagg sålt slut på minuter, behöver ingen oroa sig för att inte hinna köpa i tid, säger Emma Töpel hansson, chef för marknadskommunikation egna märkesvaror inom Dagab, Axfood.
Årets kollektion består av en sweatshirt, en t-shirt och en totebag i svart, vitt och grått. Vilka produkter som ska tryckas på dem väljer man alltså själv och allt från sardiner och nudlar till popcorn och salta pinnar kommer att finnas som alternativ.
Och den som är sugen på att pryda plagget med Eldorados logotyp kommer också få möjlighet att göra just detta.
Vi är glada över att samarbeta med Eldorado, ett varumärke som delar vår vision om att vara tillgängliga för alla. Efterfrågan på Eldorados kollektioner har alltid varit hög, och många har inte hunnit få tag på plaggen innan de säljer slut. Genom att använda vår print-on-demand-plattform kan Eldorado nu tillgodose konsumenternas höga efterfrågan och samtidigt minimera överproduktion, säger Mårten Al Fakir Larsson, varumärkes- och marknadsföringschef på Creator Studio.