Eldorado är förstås mest kända som lågprisvarumärket för dagligvaror. Men sedan 2018 har de också släppt uppmärksammade sommarkollektioner. De har ofta sålt slut på bara några minuter och nu är frågan om de ska lyckas igen.
Efter att tidigare haft färgglada tryck med olika produkter väljer man nu att helt frångå det i år. Istället har man fokuserat på mer stilrena plagg i vitt och rött.
Vår sommarkollektion är numera en del av vårt DNA, och det kändes självklart att under detta jubileumsår hylla vårt eget varumärke och våra färger, säger Emma Töpel Hanson, chef för marknadskommunikation egna märkesvaror Dagab, Axfood, i en kommentar.
I år har man även använt sig av följare som modeller till plåtningen av kollektionen, vilket skedde på Centre Court i Båstad.
I år ville vi också inkludera och hylla vårt community genom att ge våra följare möjligheten att stå som modeller för kampanjen, då det är de som bidrar till den gemenskap och passion som format Eldorado till vad det är idag, säger Emma Töpel Hanson.
Kollektionen i år består av en hatt, ett badlakan, en skjorta och ett set med både skjorta och shorts.