ANNONS

Ehandelspodden lägger sin superpodd hos Ehandel.se

Ehandelspodden lägger sin superpodd hos Ehandel.se

Den relativt nystartade podcasten, Ehandelspodden, får nu en plats hos oss på Ehandel.se. En podcast som i elva avsnitt har bjudit på spännande intervjuer med intressant folk inom svensk e-handel. Idag går den dock utanför Sveriges gränser och in på den globala scenen för e-handel.

ANNONS

Idag är en bra dag. Podcasten Ehandelspodden som drivs av Anton Johansson har nämligen kommit med ett nytt avsnitt.

Om detta inte var spännande nog så har hela podden flyttat in här hos oss på Ehandel.se. Det är förstås en naturlig plats att ha en podcast om e-handel men vi är mycket glada över att Anton nu blir en del av Ehandel.se. Anton har många strängar på sin lyra och driver bland annat hörlursbutiken Headler.se och är därför bevandrad i allting e-handel.

Anton Johansson– Det är superskoj att Ehandel.se vill samarbeta med Ehandelspodden! Ehandel.se är min favoritnyhetssajt, så att nu få alla läsare där att även hitta till min podd känns som en tidig men väldigt bra julklapp. Jag tror också det stärker e-handelssverige att Ehandel.se blir navet för alla som är intresserade av e-handel. Att intresset för den här försäljningskanalen aldrig har varit större är en sak som är säker, säger Anton Johansson, grundare av Ehandelspodden.

Dan Nilsson som är grundare till Ehandel.se tror mycket på samarbetet mellan Ehandelspodden och vår community.

– Superkul, Anton gör ett kanonjobb och att vi får förtroendet att husera hans podd känns stort och jag tror båda parter kommer vinna mycket på samarbetet, säger Dan Nilsson.

Det kommer framöver bli enklare att följa nya avsnitt av Ehandelspodden då vi kommer lyfta dem direkt på vår sida. Idag har vi exempelvis fått avsnitt 12 av Ehandelspodden som handlar om nätbutiken The Friendly Swede som inte säljer något på sin sida.

Lever och andas Amazon

I det senaste avsnittet av Ehandelspodden får vi bekanta oss med Johan Lundqvist, en före detta pokerspelare och serieentreprenör, som idag bedriver näthandel på den globala scenen. Med en omsättning på runt 60 miljoner kronor säljer John på flera marknader runt om i världen. Deras "nätbutik", thefriendlyswede.com, är dock bara en hygienfaktor som länkar vidare till Amazons olika sajter.

Amazon är nämligen Johns fokus och det är där han gör all sin business. Han ger oss en djup inblick i hur det är att jobba med Amazon på en global skala. The Friendly Swede lever endast i Amazons breda nätverk och all logistik sköts via deras fulfillment-tjänster.

John är förstås inte objektiv i frågan men är övertygad om att Amazon kommer ta över världen. Det kommer bli ett Google för shopping och det är även en vision som Google är rädda för och försöker motverka. I USA sägs man inte längre söka efter produkter via Google utan går direkt till Amazon där tusentals säljare fyller alla kundernas behov.

Vad väntar du på? Lyssna genast på Ehandelspodden #12 för att få veta allt om hur man blir bäst på Amazons marknadsplats.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se