Sixten Engström blev känd i e-handelsvärlden, och Sverige, i början av 2013 när han lyckades få Prins Daniel att bära hans produkt. Sixten driver MyCuff.se som säljer personaliserade manschettknappar. Det är förstås ingen enorm nisch men genom olika smarta knep och 5000 kronor i startkapital har Sixten ändå lyckats få bra ruljans på sin produkt.
MyCuff.se har nu breddat till fler accessoarer för herrar men de personaliserade manschettknapparna står fortfarande i fokus och för den stora försäljningen. Att Sixten har lyckats få Prins Daniel, förbundskapten Erik Hamrén och Calle Schulman att bära hans produkt samt en exponering i Big Brother hjälper förstås.
Ingen slump
Det är uppenbart att MyCuffs fenomenala spridning och exponering tillsammans med Prins Daniel inte var en ren slump och vi får en djupare inblick i hur Sixten lyckas placera sin produkt på rätt plats, vid rätt tid, i senaste Ehandelspodden. Som vanligt är det mycket hårt arbete men även en hel del smarta knep.
Sixten Engström är en riktig entreprenör som efter att ha varit inne i en skyddande bubbla av studier och ungt entreprenörskap nu har flugit ur boet. Han har ingen direkt plan för framtiden, men jobbar sig hela tiden framåt och vill testa nya idéer. Det driv som lyser igenom i Ehandelspodden kan inte leda till mycket annat än stordåd.
Kort och gott, missa inte Sixtens resa ifrån UF-företagande till dagens mogna e-handel på WooCommerce med egen produktion tillsammans med tredjepartslogistik. Ni finner Ehandelspodden nummer 13 här (eller tryck play nedanför), där Sixten självklart flyttar agendan till hans produkt, ännu en gång, med positivt resultat. Vi använder knappt manschettknappar men funderar nu på ett köp.