Diskussionen kring försäljning till konsumenter täcker vi mycket väl med Ehandel.se:s event Emeet, Gmeet och NXT. Nu ska vi dock för första gången köra ett renodlat B2B-event, B2B Online, som Ehandel.se har tagit över av e-handelsleverantören Avensia.
Konferensen är alltså inte en nykomling på marknaden, utan startades redan 2015, och lockade senast över 250 deltagare. Hittills har tre stycken framgångsrika B2B Online gått av stapeln. Det senaste var 2017 på Hotel Globe i Stockholm. Nu gör alltså eventet comeback på Operaterrassen den 21 mars, men den här gången lett av Ehandel.se.
- Det känns riktigt kul att få äran att driva B2B Online vidare efter Avensia. Det är också roligt att vi nu kan erbjuda våra läsare ett event inom B2B. Ett område som är mycket aktuellt, säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.
På B2BOnline.se kan man nu införskaffa en biljett och även kolla in agendan för dagen och de talare som kommer att medverka. Det kommer förstås att handla om ämnen som bland annat logistik och betalningar inom B2B-branschen.
"Väl genomarbetad agenda"
Vår egen chefredaktör, Johanna Allhorn, ska även bjuda på trender och framtidsspaningar på området. Vi får också presentationer från e-handelsprofiler som Peter Borgman och Jonas Ogvall.
- Vår agenda är väl genomarbetad inför den 21 mars och det känns som att vi täckt in det mesta som just nu känns relevant inom B2B, säger Sanna Thurdin.
Vår nya vd, Johan Svensson, säger sig också vara mycket laddad inför detta nya inslag hos eventavdelningen.
- Det känns väldigt roligt att vi får möjlighet att samlas kring ett tydligt B2B-fokus. Jag ser fram mot inspirerande föreläsningar och samtal som kan ge relevanta kompassriktningar för svenska e-handlare, säger Johan Svensson.