I dag ser Influens.se dagens ljus. En ny satsning från Ehandel där man vill stödja en ny bransch mot framgång, likt hur Ehandel.se jobbar för svensk e-handel. Den nya tidens marknadsföring är som vi vet sociala medier och där i Influencer-yrket som snabbt växt fram som en ny bransch.
Influens.se, som lanseras fullt ut inom kort, ska lyfta fram denna nya arbetsroll och allt det som händer kring influencers i dagens snabbrörliga värld.
Influens.se är en ny kanal för alla som är verksamma inom eller intresserade av influencerbranschen. På Influens.se kommer vi att arbeta aktivt med att rapportera om de senaste nyheterna i branschen och sprida kunskap och information om viktiga ämnen som är kopplade till influencers eller influencer marketing, säger Izabella Bielecka, redaktör för Influens.se, i ett pressutskick.
Chefredaktör för sajten blir samtidigt Johanna Allhorn, som även fortsatt axlar den rollen också hos Ehandel.
Vi ser på influencers som vi ser på alla hårt arbetande och seriösa e-handlare. Vi vill lyfta yrkesutövarna och branschen och presentera den för vad den är. Vi vill bevaka både små och stora profiler och hoppas att alla som är en del av influencerbranschen vill hjälpa oss och tipsa om nyheter och idéer om hur vi kan utveckla nyhetsbevakningen, säger Johanna Allhorn.
LÄS ÄVEN: Live med liveshopping – hon blir ny COO: ”Väldigt spännande”
Ehandels vd Johan Svensson ser flera synergieeffekter mellan Ehandel.se och Influens.se, samt andra nya initiativ som exempelvis liveshoppingplattformen Showroom.
Många influencers samarbetar med e-handlare och lever i en slags symbios. Vi hoppas att så även blir fallet mellan våra båda branschtidningar. Det ska bli intressant att följa hur vår målgrupp utvecklas och jag är övertygad om att vi på samma sätt som med Ehandel kan hitta nya samarbeten, fördelar och tjänster för influencers framåt, säger Johan Svensson i en kommentar till satsningen.