Lagom till att Ehandel inleder den starka nyhetsbevakningen på vägen mot årets absoluta kokpunkt, julhandeln, så har vi även passat på att stärka upp organisationen genom att bli en del av Sveriges Tidskrifter.
Det var i förra veckan som Ehandel och systersajten Influens.se blev invalda som medlemmar, något som vår chefredaktör är mycket stolt över.
Det här är en kvalitetsstämpel för både Ehandel och Influens.se. Jag är stolt över redaktionen som varje dag bidrar med både snabba nyheter och tunga reportage och granskningar. Vi bevakar två av landets mest snabbrörliga branscher och responsen vi får från våra läsare visar att intresset växer för varje dag som går, säger Johanna Allhorn, chefredaktör på Ehandel och Influens.se, i ett pressmeddelande.
För att bli medlem behöver man ha ett utgivningsbevis, vilket både Ehandel och Influens.se har sedan en tid tillbaka.
"Ännu större möjlighet"
Ehandels vd Johan Svensson ser samtidigt synergieffekter mellan de två sajterna, som nu alltså är med i Sveriges Tidskrifter.
Under pandemin har e-handeln fullkomligt exploderat och vi har varit i centrum av den utvecklingen. Det känns riktigt bra att vi nu får en ännu större möjlighet att främja svensk e-handel. Samtidigt är vi först ut med en branschtidning för den snabbväxande yrkesgruppen influencers. Vi ser stora synergieffekter mellan Ehandel och Influens.se och det ska bli mycket intressant att se hur redaktionen utvecklar detta vidare, säger Johan Svensson.