Trots att 2020 blev ett rekordår för Linums egen e-handel och jämförelsetalen höga, så är redan ett nytt rekord i sikte. Men frågan är var det landar? Redan 1 september passerade man nämligen hela förra årets försäljning.
Vi är naturligtvis väldigt glada över att vår e-handel presterar så starkt. Glada, men inte direkt förvånade, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum, i ett pressmeddelande.
Linums egen omsättning fortsätter att växa och utgör nu runt 35 procent av bolagets totala omsättning. Efter att ha uppgraderat sajten under 2019, styrt om kampanjer 2020 och i år fokuserat mer på prissättning har man alltså fått god utdelning.
Alla åtgärder vi genomför skapar resultat direkt och det är naturligtvis mycket tillfredsställande. Vår fina konvertering håller i och vi ser en positiv trafiktillströmning där rätt kund vill gå på avslut, säger Charlotta Dahlqvist.
Den egna webbutiken är som allra störst i Tyskland. En marknad som tidigare legat jämsides med den svenska för företaget. Även i Frankrike ökar man på bred front och har passerat hela förra årets omsättning.
Vi har justerat vår affärsmodell och har skapat ett kretslopp mellan egen e-handel och marknadsplatser. Kvittot på att vår idé håller har kommit snabbt och vi ser positivt på att fortsätta utveckla oss i vår nya riktning kommande år, avslutar Charlotta Dahlqvist.