Egmont har satsat stort på e-handeln den senaste tiden. Nyligen kunde vi berätta om hur de köpte ut grundarna till Bagaren och Kocken, och nu kommer nästa e-handelssatsning från mediebolaget.
LÄS ÄVEN: Egmont lägger miljonbelopp på Bagaren och Kocken
I början av året köpte Egmont Publishing in sig i e-handeln Outnorth för 40 miljoner kronor. Nu meddelar mediejätten att man ökar sitt ägande.
LÄS ÄVEN: Outnorth tar in 40 miljoner: "En strategisk investering"
- Outnorth är en stark och intressant verksamhet och som vi har stora förväntningar på. Med investeringen stärker vi vår position i bolaget genom att förenkla ägarstrukturen. Outdoor-segmentet tilltalar oss och är ett av våra strategiska fokusområden inom e-handel, säger Cato Broberg, ansvarig för e-handel inom Egmont, i ett pressmeddelande.
Egmont avslöjar inte köpesumman men meddelar att man nu äger en tredjedel av Outnorth. Det ska dock enligt medieföretaget handla om en större miljoninvestering.
Medieföretagets satsningen på e-handel innefattar även verksamheter som Jollyroom, Fjellsport, Med24 och Nicehair.