ANNONS

Efter vinstfesten - lanserar megakampanj för e-handeln

Maria Edsman, vd på Bokusgruppen, som storsatsar på e-handeln i år

"Det här är verkligen Bokus år".

ANNONS

Bokusgruppen vill dra ännu fler kunder till e-handeln. Därför sjösätter man nu sin "största varumärkessatsning på flera år". Kampanjen paketerar konceptet "För livets alla bokstunder" med varumärkena Bokus och Bokus Play i fokus.

Bokusgruppen storsatsar på Bokus och det här är en del av allt vi gör. Det här är verkligen Bokus år, säger Cecilia Helsing, marknads- och kommunikationschef Bokusgruppen, i ett pressmeddelande.

Bolaget vill belysa både de digitala och de traditionella pappersböckerna.

Det fantastiska med Bokus är att vi kan erbjuda alla möjligheten att konsumera böcker, vare sig man vill läsa en fysisk eller digital bok och vare sig man vill köpa eller prenumerera på innehåll. Vi har böckerna och kunderna väljer själv hur de vill köpa och konsumera dem, säger Henrik Graan, marknadsansvarig Bokus och Bokus Play.

Lanseras (typ) överallt

Den nya och påkostade kampanjen kommer att sjösättas på samtliga digitala kanaler där folk samlas, för att maximera spridningen.

Våra varumärken kommer att få en stark och kontinuerlig synlighet i hela landet över hela året. Kampanjen syns i allt från räckviddsmedier i analoga miljöer som digitala skärmar och print, till våra egna kanaler, sociala medier, Youtube, Tiktok och andra kanaler online, säger Henrik Graan.

LÄS ÄVEN Bokusgruppens vd: "E-handeln ska växa med 10 procent om året"

Nils Lund
nils@ehandel.se