Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Efter supertillväxten – miljonregn över e-handlaren

Under Your Skins vd Lovisa Hahn
Pressbild/Under Your Skin
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi har haft en stark organisk tillväxt".

ANNONS

Det går bra nu. Åtminstone för svenska hudvårdshandlaren Under Your Skin, grundat 2016 av en mor och hennes dotter, nämligen Christina och Lovisa Hahn, som är produktutvecklingschef och vd i bolaget.

Grundarna är även delägare tillsammans med Fedja Porobic som tillväxtchef på bolaget. Fokus uppges ligga på kemikaliefria hudvårdsprodukter. Produkterna produceras i Sverige utifrån egna recept.

"Stark passion"

Nu får e-handlaren en ny majoritetsägare i form av Joel Citron, efter en investering på 75 miljoner kronor via hans holdingbolaget Tenth Avenue Holdings (TAH). Joel Citron är också vd för TAH, ordförande i Bambuser och ledamot i onlinekasinot Evolution.

Jag imponeras av grundarduons starka passion, dynamik och den tillväxtresa Under Your Skin gjort hittills. Vi har en gemensam vision om att bygga bolaget långsiktigt, växa tillsammans, göra gott för världen och samtidigt upprätthålla en inkluderande kultur. Vi ser fram emot att lansera Under Your Skin på den amerikanska marknaden under 2023, kommenterar Joel Citron.

Ska till USA

De 75 miljonerna ska främst användas till en internationell expansion till Nederländerna, Polen och Rumänien, följt av en lansering i USA till våren.

Vårt bolag har haft en stark organisk tillväxt och kommer i och med detta kunna ta steget ut i världen. Vi ser fram emot att bli en del av Tenth Avenue Holdings portfolio och att kunna erbjuda våra produkter till ännu fler människor som är i behov av rena och kemikaliefria hudprodukter, kommenterar vd:n Lovisa Hahn.

Merparten av försäljningen sker i dag via bolagets e-handel. Under de värsta pandemiåren 2020 till och med 2021 ökade försäljningen med 300 procent – från 3,5 miljoner till 15,2 miljoner i omsättning. I år är målet att omsätta 45 miljoner kronor.

Dela artikeln: