ANNONS

Efter sparpaketet: Last mile-uppstickaren tar in mer pengar

Rickard Bröms är vd för Vässla
Vässla/Pressbild

Lanserar ny modell.

ANNONS

Vässla säljer och hyr ut elcyklar och elmopeder. Många av Foodoras last mile-bud hyr bolagets modeller.

Nu står det klart att Vässla fyller på kassan med 30,8 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit som tagit del av handlingar som har skickats in till Bolagsverket.

Pengarna tas in efter att bolaget i höstas meddelade att runt 40 procent av personalen ska ryka, inom ramen för ett sparpaket.

Kapitalet från den senaste rundan ska Vässla använda till att bygga vidare på bolagets abonnemangstjänst Vässla Club. Man ska också lansera en ny elcykel vid namn Pedal.

Det ska dessutom genomföras något spännande på en ny marknad, men det specificeras inte vad det rör sig om för satsning i detalj.

LÄS ÄVEN: Efter Foodora-dealen: Vässla lockar fler last mile-aktörer

David Gustavsson
david@ehandel.se