När Clas Ohlson presenterade sin senaste kvartalsrapport stod det klart att e-handeln hade ökat med över hundra procent samtidigt som den fysiska försäljning bara hade gått upp med någon enstaka procent.
LÄS ÄVEN: Dubblade försäljningen i e-handeln - fick leverera till stängda butiker
Men det innebär inte att Clas Ohlson drar ner på sin fysiska närvaro. Tvärtom har man öppnat en helt ny butik och ett nytt kontor i Malmö. Satsningen beskrivs som en del av kedjans "arbete med digital utveckling" och beräknas leda till 50 nya tjänster.
Äntligen är vi fullt ut igång med vår satsning i Malmö. Kontoret och butiken kommer tillsammans att bilda en stark enhet med nya kundmöten varje dag och långsiktigt digitalt utvecklingsarbete, säger Peder Apelgren, Chief Digital Officer på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.
Butiken beskrivs som en "Compact Store", där e-handel och fysisk försäljning ska samsas på en 270 kvadratmeter stor butiksyta. Tack vare satsningen ska boende i Malmö kunna hämta upp sina varor 30 minuter efter det att beställningen lagts.
Vår Compact Store gör det möjligt för oss att finnas på fler platser där många människor rör sig. Vi erbjuder vår fina kundservice och en kombination av fysisk och digital shopping, säger Peder Apelgren.
På det nya kontoret, som ligger på våningen över butiken, ska ett 50-tal personer arbeta med företagets digitala utveckling. Butiken och det tillhörande kontoret ligger på Gustav Adolfs torg i centrala Malmö.