ANNONS

Efter profilens avgång - modemärket nära 40 miljoner: "Kan bli ett miljardbolag"

Björn Påhlman Spenger (Foto: Linkedin)
"Skala bolaget".

Modevarumärket C’est Normal, grundat 2018 av influencerduon Jon Olsson och Janni Delér samt Rickard Delér och Christian Goossens, har sedan start varit med om både framgångar och utmaningar.

Märket blev känt för sina limiterade produktsläpp och höga efterfrågan. Men trots många framgångsrika kampanjer, beslutades det om likvidation för det svenska bolaget 2023.

LÄS ÄVEN: Jon och Jannis svenska C’est Normal i likvidation

Anledningen var att verksamheten hade legat vilande en längre tid. Varumärket fortsatte dock via internationella kanaler.

I oktober blev det dock känt att Janni Delér tagit över som huvudägare i C’est Normal, tillsammans med vd:n Warner Nickerson, Fashion Tech Groups grundare Björn Påhlman Spenger och Diamond Head-vd:n.

Jon Olsson sålde nämligen sina aktier men fortsatte som ambassadör för varumärket. Bolaget meddelade då att man kommer att fokusera på att stärka varumärket ytterligare.

LÄS ÄVEN: Medgrundaren lämnar styret i e-handelsföretaget: "Inte aktiv aktieägare"

Och nu är C’est Normals nya siffror sammanställda. Detta är det första bokslutet sedan bolaget återvände till Sverige, och det omfattar en förlängd period från december 2022 till april 2024.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap