ANNONS

Efter miljardsuccén - NA-KD ger sig in i ny bransch

Björn Bergström, Chief Growth Officer på NA-KD

Lanserar nytt varumärke.

ANNONS

Förra året dubblade modeföretaget NA-KD sin omsättning som därmed kom upp i 820 miljoner kronor. 2019 har fortsatt på samma linje - tidigare i veckan rapporterade företaget att de bara under årets Black Week sålde för flera hundra miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: NA-KD:s galna Black Week: Sålde för 248 miljoner

Under årets tredje kvartal nådde företaget en rullande årsomsättning på över 1,3 miljarder kronor. Nu tar NA-KD nästa stora steg för att få ytterligare fart på tillväxten. Det handlar om ett nytt sminkvarumärke som fått namnet NKD/BTY. Den första kollektionen kommer att lanseras på NA-KD.com den 10 december. Enligt ett pressmeddelande från företaget har just skönhetsprodukter varit en väldigt efterfrågad kategori bland bolagets kunder.

Efter framgången för NA-KD i modevärlden tar vi nu, efter våra kunders önskemål, klivet in på skönhetsmarknaden. Det här är en stor satsning för oss och vi har arbetat hårt för att skapa ett produktsortiment med förstklassiga, hållbara ingredienser, säger Björn Bergström, Chief Growth Officer på NA-KD, i en kommentar.

Den snabbväxande e-handlaren har tagit hjälp av "över tusen influencers och kunder" för att lansera det nya varumärket. Priserna på de nya sminkprodukterna kommer att ligga på mellan 12 och 39 euro.

Precis som med mode ville vi skapa en mer positiv upplevelse av kategorin för att säkerställa relevans för våra kunder. NKD/BTY står för idén att det inte finns några skavanker, utan enbart möjligheter att hylla det som är unikt med oss. Smink ska göra det möjligt att uttrycka sig utan att dölja din naturliga skönhet och skapa en look som är lika unik som du, kommenterar Natasha Billing, Brand Director på NA-KD.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se