Kristina ”Keyyo” Petrushina skriver årslångt kontrakt med hudvårdsjätten.
Tv-profilen, influencern och komikern Kristina ”Keyyo” Petrushina inledde redan under 2023 ett samarbete med hudvårdsjätten Nivea. De tidigare samarbetena har enligt företaget gett både goda resultat och fått “fantastisk” respons från profilens följare. Nu väljer man därför att utöka samarbetet – och tecknar ett årslångt ambassadörskap.
Vi är väldigt glada över att utöka vårt samarbete tillsammans med Keyyo som ambassadör för Nivea. Vi ser en fin match i Keyyo då hon är en otrolig stark, genuin och folklig profil som också många av våra konsumenter uppskattar och kan relatera till, säger Emelie Larsson, Brand manager på Nivea Sverige.
Kristina Petrushina gjorde sig bland annat känd genom sin Youtube-kanal. Sedan dess har hon syns till i flera tv-produktioner, bland andra Bäst i test. Hon har även varit programledare för Hotell romantik och Kristallen.
Enligt profilen själv känns samarbetet med Nivea både äkta och ärofyllt.
Det känns så ärofyllt att få vara en av Niveas ambassadörer under 2024. För mig är Nivea ett varumärke
som jag kan lita på, som har produkter som fungerar för mig och som jag vill rekommendera vidare. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med Nivea och att få vara ansiktet utåt för dem känns väldigt äkta för mig, säger hon i en kommentar.