Nyligen så kröntes den sista Apoteksgruppen-butiken och därmed är sammanslagningen och varumärkesbytet klart. Kronans Apotek består nu av över 500 apotek och för att verkligen få in varumärket hos gemene man så har apoteksaktören nu rekryterat en ny marknadschef.
LÄS ÄVEN: 200 apotek nu krönta: “Otroligt stolt över vår framfart”
Den som blir företagets nya marknad- och kommunikationsdirektör är ingen mindre än Caroline Forsshéll, med över 15 års erfarenhet i branschen. Närmast så kommer hon ifrån Synsam men har innan dess varit CMO på Kivra, CEO på Happy Homes och marknadsdirektör på Lidl.
Carolines erfarenheter från både marknadspositioner och bredare kommersiella roller kommer att vara väldigt värdefulla i vårt arbete med att bygga nya Kronans Apotek. Jag är övertygad om att hon kommer att vara en stor tillgång för bolagets utveckling framåt i att sätta kommersiell agenda och utveckla vårt varumärke, säger Erik Sjögren, vd för Kronans Apotek.
Caroline Forsshéll tillträder sin nya roll på måndag.
Jag känner mig stolt över att bli en del av den spännande resa som Kronans Apotek befinner sig i och vara med och driva utvecklingen av varumärket framåt. Jag ser även fram emot att bli en del av Kronans Apoteks team och att tillsammans utmana våra konkurrenter med siktet fast inställt på att skapa en värld som mår bra, säger Caroline Forsshéll, tillträdande marknad- och kommunikationsdirektör för Kronans Apotek.