ANNONS

Efter konkursen - nytt hopp för kedjan: "Finns intressenter"

Intressenterna har jul- och nyårshelgen på sig att fundera över eventuella bud

Bolagets öde avgörs efter nyår.

ANNONS

De skulle få stockholmarna att äta mer färgglatt, men det var en dyrköpt satsning som istället slutade i konkurs för Colorfield i förra veckan. Nu pågår processen för fullt med att hitta en köpare och hoppet finns för att kedjan ska leva vidare.

Det rullar på, verksamheten bedrivs vidare i de tre av fem butiker vi håller öppna. Anbudstiden går ut den 4 januari. Jag vet att det finns intressenter, men inte exakt vad de är intresserade av i dagsläget. Det vet vi först när anbudstiden är över, säger Erik Osvald, konkursförvaltare vid Ackordscentralen, till Ehandel.

Prognosen verkar ändå god för kedjan vilka specialiserat sig på hälsosam take away-mat, som klickades hem via bolagets app. De har även använt sig av Foodora för leveranser ut till kund.

Det ska ske lite visningar här och jag känner mig förhoppningsfull att vi ska hitta en köpare, säger han.

Bolagets öde avgörs alltså först 2023, men vi behöver inte vänta alltför länge på ett avslut. Att någon skulle ta över verksamheten direkt över julhelgen verkar dock osannolikt just nu.

Jag förväntar mig att det finns ett par bud på olika delar och kanske något på allting när anbudstiden är över i början på nästa år, säger Erik Osvald.

LÄS ÄVEN: Kedjan tvingas i konkurs - efter miljonförlusterna

Nils Lund
nils@ehandel.se