I ett första steg kommer Marty att återöppna Sthlm Blvds butiker i Sollentuna centrum och Moodgallerian. Förhandlingar pågår med fastighetsägarna, och om allt går enligt planerna slår butikerna upp portarna i mitten av april. Framtiden för de återstående butikerna är ännu osäker.
Förvärvet inkluderar även Sthlm Blvds kundklubb, vilken Marty ser som en värdefull tillgång.
Den är värdefull och de kundmedlemmarna vill vi ta hand om. Men även handelsplatserna är intressanta. Nu finns det möjlighet att kliva in på de platserna och stärka vår närvaro i Stockholmregionen, säger Per Wilander, ägare av klädkedjan Marty, till tidningen Habit.
Marty, som idag har nio butiker i Skåne, Uppsala och Stockholm, ser förvärvet som ett naturligt steg i sin tillväxtstrategi. Kedjan har hittills inte haft någon e-handel, och Sthlm Blvds tidigare webbshop kommer tills vidare att förbli stängd.
Det viktigaste nu är att få upp de fysiska enheterna först, säger Per Wilander.
Även om butikerna återuppstår under Sthlm Blvds varumärke så är den långsiktiga planen att omvandla dem till Marty-butiker.