Trots att man inte är helt nöjda så innebär 2024 både ökad tillväxt och ett förbättrat rörelseresultat. Omsättningen stiger med 5 procent till 47,3 miljoner kronor och rörelseresultat går från 0,9 till 1,8 miljoner kronor
"Stort och krävande projekt"
Enligt Per Ingman har bolaget under 2024 lagt en stark grund för fortsatt tillväxt.
Året började med en ny design och identitet för Smakbox, som vi fick väldigt positiv respons på. Vi har även börjat bygga ökad kännedom genom gemensamma kampanjer med varumärkena. Dessutom lanserade vi en ny IT-plattform, vilket har varit ett stort och krävande projekt, säger Per Ingman.
Under året skedde även förändringar i organisationen då en av grundarna, Anna Dagälv, lämnade det operativa arbetet. För att kompensera för detta har teamet stärkts och en Advisory Board har tillsatts för strategisk vägledning.
Trots de positiva initiativen medger Per Ingman att det har varit utmanande att öka prenumerantstocken i en lågkonjunktur, vilket resulterat i ett större fokus på rabatter och erbjudanden än önskat.
Vad är planerna för 2025 och framåt?
Med de förbättrade förutsättningarna vi nu har siktar vi på att hitta tillbaka till en stabilare tillväxt och lönsamhet. Vi undersöker även större initiativ för att växa utöver den organiska tillväxten. Vi ser fram emot att kunna dela mer om detta längre fram, avslutar Per Ingman.