Det nya varumärket Leoni, lanserat 2024, positionerar sig i ett annat marknadssegment än Lager 157 och ligger närmare Nathalie Schutermans tidigare modeverksamhet. Enligt uppgifter från Leonis e-handel kan en stickad tröja kosta uppemot 6 000 kronor, en markant kontrast till Lager 157:s betydligt lägre prissättning.
Investeringen från Bucky Studios leds av Linn Tagesson, en av grundarna till e-handelsbolaget Babyshop, som anslöt till Lager 157-gruppen och Bucky Studios i slutet av november.
LÄS ÄVEN: Hon ska leda Lager 157:s nya bolag: "Kombinera investeringar och nytänkande"
Linn Tagesson kommer att ta plats som ordförande i Leonis styrelse.
Bucky Studios investerade i Leoni under slutet av 2024 och därav blev det en naturlig diskussion där jag fick frågan om jag ville gå in som ordförande i bolaget vilket jag tackade ja till, säger Linn Tagesson till sajten.
Enligt dokument som lämnats in till Bolagsverket har Leoni tagit in drygt 7 miljoner kronor och värderas till 14,4 miljoner kronor. Bucky Studios förväntas kontrollera strax under hälften av aktierna i bolaget.
Leoni är fortfarande i sin linda men är ett otroligt fint varumärke, ett hantverk, med stor potential och ett varumärke rätt i tiden, säger Linn Tagesson.
Hon betonar även vikten av att investera i ett nytt svenskt varumärke med en ung kvinnlig designer, särskilt med tanke på de senaste årens negativa rubriker inom modevärlden.
Linn Tagesson ser fram emot att bidra till Leonis utveckling och tillväxt med sina 20 års erfarenhet inom e-handel, bolagsbyggande och global försäljning.