Vi har i tur och ordning sett produkter som hoverboarden och fidget spinnern fullkomligt välta e-handeln när efterfrĂ¥gan rusar i höjden.
LĂ„S Ă„VEN: Partykungen sĂ¥lde 5 000 fidget spinners pĂ¥ sex dagar
Nu har en ny produkt seglat upp pĂ¥ listan över populära saker att beställa hem till barnen. Det handlar om elbilen, som enligt nätbutiken Jollyroom ser ut att bli en vanligt förekommande julklapp till dem som är i Ă¥ldern tre till sex Ă¥r.
Säljer 15 000 bilar inför julen
E-handlaren upplever att försäljningen av eldrivna fordon har skjutit i höjden de senaste Ă¥ren. Bara i november och december räknar företaget med att sälja 15 000 elbilar.
- Vi ser att försäljningssiffrorna pĂ¥ elfordon i generellt, och elbilar i specifikt, ligger högt och fortsätter att stiga, speciellt nu inför jul. Det tyder pĂ¥ att mĂ¥nga köper den här typen av produkter just som julklappar, säger Jollyrooms inköpschef Mattias Jacobsson i ett pressmeddelande.
I Jollyrooms sortiment ska det finnas elbilar för allt frĂ¥n 300 till 4 000 kronor och de ska sälja bra oavsett prisklass.
- Man hör det snackas om att nästa generation mĂ¥ste börja köra elbilar i framtiden. Men det man glömmer bort är att barnen redan kör fossilfritt.
Kunder som "ställer höga krav"
Men de yngsta bilförarna nöjer sig inte nödvändigtvis med vilket fordon som helst. Dagens unga (eller deras föräldrar?) har specifika önskemĂ¥l och Jollyroom vittnar om en hög efterfrĂ¥gan pĂ¥ modeller med licens frĂ¥n märken som Volvo, BMW och Jaguar.
De mer exklusiva modellerna kommer inte sällan med extra finesser som MP3-ingĂ¥ng, stereo och ljus.
- VĂ¥ra kunder ställer höga krav pĂ¥ elbilarna. Det räcker inte längre med körfunktionen utan de vill ha mer. Kunderna vill helt enkelt att elbilar ska efterlikna riktiga bilar och vi strävar ständigt mot att möta efterfrĂ¥gan, säger Mattias Jacobsson.