I mars förra året så krokade det svenska spelföretaget Toca Boca arm med jätten H&M. Samarbetet gällde en kollektion kläder som skulle finnas i den digitala världen Toca Life World, men även fysiskt på HM.com.
LÄS ÄVEN: H&M i samarbete med speljätte: “Lanseras både digitalt och fysiskt”
Samarbetet har tydligen gett mersmak för nu meddelar Toca Boca att man drar igång sin egen e-handel. Och vad ska man sälja där i? Merch förstås.
Våra fans älskar vårt färgglada och lekfulla uttryck, och vi märker att de aktivt letar efter sätt att visa uppskattning för vårt varumärke. Genom den här satsningen strävar vi efter att förena den digitala och fysiska världen och erbjuda barnen möjligheter att visa upp sin kärlek till Toca Boca-universumet var de än är, säger Mathilda Engman, produktchef på Toca Boca.
Precis som i H&M-samarbete så kommer det att handla om kläder men även accessoarer och unika samlarobjekt. Produkterna har tagits fram tillsammans med Juniper Creates som tydligen har en rad starka spelsamarbeten bakom sig. De har arbetat med bland annat Apex Legends, Teletubbies och Cookie Run: Kingdom.
Att göra det här tillsammans med Juniper Creates var självklart för oss. Deras goda relation till etiska och pålitliga fabriker, samt särskilda expertis inom produktion och leverans av högkvalitativa produkter för kreativa och lekfulla varumärken gjorde vårt beslut oerhört enkelt. Dessutom spelade deras förmåga att distribuera produkter globalt en avgörande roll i vårt val, säger Mathilda Engman.
Produkterna ska gå att köpa på Tocabocashop.com från och med den 23:e maj.