Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Efter Folkhälsomyndigheten - nu signar de Pressbyrån och 7-Eleven

Louise Nylén, vd på Dynamic Code
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Dela artikeln:

"En viktig pusselbit i det nya vårdlandskapet".

ANNONS

År 2011 startades Dynamic Code i Linköping. Ett företag som levererar självtester för bland annat könssjukdomar, faderskap, nagelsvamp och halsfluss, baserade på DNA-teknik. Testerna säljs idag hos bland annat Apotea, Meds och Lyko samt via den egna e-handeln.

LÄS ÄVEN: Växte 2000 procent på ett kvartal – nu siktar bolaget mot börsen

Under 2020, när pandemin tog över samhället, signade Dynamic Code ett avtal med Folkhälsomyndigheten och började ta fram tester för Covid-19.

Och nu har Dynamic Code landat ett nytt avtal, nämligen med koncernbolaget Reitan som äger Pressbyrån och 7-Eleven. Samarbetet innebär att man kan köpa tester för Covid-19 eller könssjukdomar, halsfluss och gluten- och laktosintolerans i kedjornas butiker.

Vi ser ett ökat intresse för hälsoprodukter från våra kunder, så detta blir spännande att testa, säger Max Liljenthal, affärsutveckling och partnerskap på Reitan Convenience, i ett pressmeddelande.

Men ännu har inte alla Pressbyrå- och 7-Eleven-butiker blivit utrustade med tester. De butiker som kan erbjuda testerna till en början är utvalda butiker i Stockholm, Lund, Uppsala, Falun samt Örebro. Pressbyrån i ankomsthallen på Arlanda och i Skycity kommer också att få hem tester att sälja från Dynamic Code.

Vi drivs av att öka tillgängligheten för testning och därmed underlätta vägen till rätt diagnos och behandling. På så vis kan vi bidra till att minska belastningen i vården och därmed uppnå tids-, resurs- och samhällsvinster. Här fyller vi tillsammans med Reitan en viktig pusselbit i det nya vårdlandskapet där våra tester nu blir ännu mer tillgängliga, säger Louise Nylén, vd för Dynamic Code.

Dela artikeln: