Trots åratal av stark e-handelstillväxt och ihärdiga förfrågningar från kunderna har Skincity hittills avvaktat med att satsa på fysiska butiker. Nu är det dock dags för den stora premiären i den fysiska världen - och det i form av en popup-butik i Mall of Scandinavia.
Butiken öppnar den 25:e oktober och kommer att hålla öppet i tre månaders tid. Företaget tajmar alltså in satsningen med årets Black Friday och resten av julhandeln.
Vi ville ge våra kunder chansen att få uppleva Skincitys koncept på ett ännu närmare och mer personligt plan. Äntligen kan du få träffa din hudterapeut personligen och få en hudanalys direkt på plats, säger Greta de Freitas, marknadschef på Skincity, i ett pressmeddelande.
Butiken kommer att ha sex sektioner med varor av totalt 16 olika varumärken, eller som Skincity uttrycker det; "hudterapeutens egna must-haves". Kunderna kommer att kunna välja mellan att få sina varor direkt i butiken eller att få dem hemskickade.
För Mall of Scandinavia, som på senare tid haft stora framgångar med olika popup-projekt, är samarbetet med Skincity ytterligare en fjäder i hatten.
Det är fantastiskt kul att ett av de absolut främsta e-handelsföretagen inom skönhet och hudvård väljer Westfield Mall of Scandinavia som sin första pop-up. Vi fortsätter att erbjuda våra besökare nyheter med marknadens bästa upplevelser och mest spännande varumärken, säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.