I samband med Black Friday gick TPL-aktören DreamLogistics in i årets mest intensiva period. Under ett par veckor lämnade hundratusentals beställningar företagets lager, och för att lyckas ro det hela i hamn bestämde sig vd:n Jonas Ahlgren för att i sista stund lägga sig till med en ny titel.
LÄS ÄVEN: VD:n sadlar om - blir "Commander in Chief of the Black Friday Army"
När det väl blev dags för Black Friday mötte DreamLogistics den höga arbetstakten med att bjuda in en DJ till lagret, och nu står det klart att företagets anställda hade all anledning att ta en extra svängom på lagergolvet.
LÄS ÄVEN: E-handelslager tog in DJ för att lösa Black Friday-ruschen
"Känns helt otroligt"
När 2019 räknades ihop hade DreamLogistics nämligen fått till en tillväxt på 38 procent, vilket innebär att omsättningen uppgick till 176 miljoner. Dessutom levererade man ett positivt resultat.
Att landa in 2019 på ett så magiskt sätt som vi gjort känns helt otroligt. Fantastiskt kul att få vara med på våra kunders tillväxtresor samtidigt som jag får se alla mina medarbetare växa. Världens bästa team finns runt mig, säger Jonas Ahlgren, som numera återgått till rollen som vd, i ett pressmeddelande.
Under 2018 växte DreamLogistics med 84 procent och under 2019 har fokus legat på organisk tillväxt och befintliga kunder, samt ökad automation - något man menar har gett resultat. För 2020 är planen att växa med minst 30 procent och även denna gång avsluta med ett positivt resultat.