Riskkapitalbolaget Eequity går in med 30 miljoner kronor i hudvårdsbolaget Verso Skincare, som ska satsa globalt. Verso grundades 2013 i Sverige och har sedan dess upplevt en snabb organisk tillväxt och i dag säljer man på över 25 marknader.
Vi är väldigt glada över att bli en del av Eequity-familjen, som vi tror kommer att medföra ett stort värde för oss när vi nu ska skala upp globalt, säger Lars Fredriksson, vd och grundare av Verso Skincare, i ett pressmeddelande.
Kapitaltillskottet kommer främst att användas för att bygga ett större team och investeras i IT, meddelar Verso Skincare.
Vi är väldigt imponerade av hur Lars och hans team har utvecklat ett så starkt varumärke med egenutvecklade och patentskyddade formuleringar. Versos produktportfölj består av 22 produkter i dag och Verso Skincare är redan ett lovande, självständigt varumärke med en stark identitet och försäljning i över 200 premiumbutiker offline och hos 50 e-handlare världen över. Med Eequitys expertis har vi planer på att tillsammans med Verso Skincare växa företaget enormt globalt, säger Patrik Hedelin på Eequity.
Lars Fredriksson kommer fortsatt att vara majoritetsägare i företaget efter Eequitys investering.