Smyckesmärket Edblad grundades på Singö 2006. Idag har bolaget 11 egna butiker, tio i Sverige och en butik i Oslo. Edblad finns även representerad hos cirka 500 återförsäljare främst i Norden men även i övriga Europa och världen.
Företaget har också en egen nätbutik med kunder från hela världen. Nu meddelar aktören att det är dags för en storsatsning på den egna e-handeln.
LÄS ÄVEN: Ny trio ska ta smyckesmärke in i den digitala framtiden
Idag står den egna e-handeln för en mindre andel av den totala omsättningen men har en kraftig tillväxt som inte ser ut att avta, säger Leila Kloo, e-handelschef på Edblad, till Ehandel.
Teknisktsett så har företaget kompletterat sin e-handelsplattform Magento 2 med PWA, Progressive Web App. Samt med nytt publiceringsverktyg, CMS, som möjliggör för Edblad att smidigt byta bilder, block och design på hemsidan. Sajten har fått en snabbare laddtid och kan skicka pushnotiser till sina besökare.
Målet med den nya sajten är att uppnå förbättrad prestanda, att kunna inspirera besökarna med mer frekventa uppdateringar av innehållet på sajten tack vare vårt nya CMS, ny filtrering som hjälper besökaren att enklare navigera till intressanta produkter samt inte minst en uppdaterad checkout för snabba och smidiga avslut, avslutar Leila.
Alla dessa delar hoppas vi ska bidra till en förhöjd kundupplevelse och leda till fler konverteringar.