ANNONS

E-handlarna börjar tänka positivt: "En vändpunkt för e-handelsföretagen"

Niklas Stenman och Johan Widman (Foto: Linkedin)
"Väntar sig ökad efterfrågan".

Under de senaste dagarna har flera rapporter kommit in som talar om en dyster utsikt för svensk e-handel. Kinesiska e-handelsplattformar som Temu och Shein har nämligen med aggressiva priser och låga krav på hållbarhet skapat en ohållbar konkurrenssituation.

LÄS ÄVEN: Temu och Shein pekas ut - branschjättarna varnar för konsekvenser: "Oacceptabelt"

Men trots detta ser de svenska e-handlarna positivt på det kommande året. Enligt en färsk undersökning bedömer 7 av 10 företag att deras omsättning kommer att öka under 2025.

Undersökningar om e-handelns utveckling brukar utgå från konsumenterna. För första gången har vi istället ställt frågor till e-handlarna, säger Johan Widman, Director E-commerce på DHL Freight Sverige.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se