Under de senaste dagarna har flera rapporter kommit in som talar om en dyster utsikt för svensk e-handel. Kinesiska e-handelsplattformar som Temu och Shein har nämligen med aggressiva priser och låga krav på hållbarhet skapat en ohållbar konkurrenssituation.
LÄS ÄVEN: Temu och Shein pekas ut - branschjättarna varnar för konsekvenser: "Oacceptabelt"
Men trots detta ser de svenska e-handlarna positivt på det kommande året. Enligt en färsk undersökning bedömer 7 av 10 företag att deras omsättning kommer att öka under 2025.
Undersökningar om e-handelns utveckling brukar utgå från konsumenterna. För första gången har vi istället ställt frågor till e-handlarna, säger Johan Widman, Director E-commerce på DHL Freight Sverige.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel