ANNONS

E-handlarens underverk – slår ihop två varumärken: "Ny strategi"

Vd:n Christina Holmqvist
Swegmark/Pressbild

"Endast fokusera på kvinnan".

ANNONS

Swegmark och Abecita är två varumärken som säljs via e-handel. Bakom brandsen står Boråsfamiljen Swegmark.

Varumärkena grundades så tidigt som på 1930-talet. Anrikt med andra ord. Produkterna då? Jo, det rör sig om bad- och underkläder för numer endast för kvinnor. Tidigare ingick även herrkalsonger i sortimentet, via varumärket Salming.

2021 skapade man en gemensam varumärkesbeteckning för Abecitas, Swegmark och Salming. Men i januari så valde familjen att avsluta sitt licenssamarbete med Salming och därmed även lägga ner det varumärket.

Nu ägnas istället allt fokus åt Swegmark och Abecitas och det är dags för ännu ett fusionerat varumärke: "Abecitas by Swegmark”

Vi har under 2023 lagt grunden för en ny strategi, där vi valt att avsluta vårt erbjudande av herrkalsonger, för att framåt endast fokusera på kvinnan, kommenterar vd:n Christina Holmqvist och fortsätter:

Detta är ett nytt spännande kapitel där vi tillsammans kommer att hålla fokus på att erbjuda kvinnor, funktionella och hållbara plagg närmast kroppen.

David Gustavsson
david@ehandel.se