B2B har länge varit en riktig snackis i e-handelsvärlden, men fortfarande kämpar många företag med att få till riktigt smidig handel företag emellan.
En aktör som dock verkar ha hittat en väg framåt är den tyska jätten Würth, som redan 2015 beskrev sin verksamhet som särskilt inriktad på e-handel för företag.
LÄS ÄVEN: B2B - framtidens e-handel eller krångligt sidoprojekt?
Sålde för 70,5 miljarder kronor
Würth har presenterat flera starka rapporter, och nu står det klart att även det första halvåret 2018 inte direkt blev någon besvikelse. Bolaget ökade sin försäljning med 6,5 procent och nådde därmed 6,8 miljarder euro, vilket motsvarar 70,5 miljarder svenska kronor. Tillväxten på hemmamarknaden Tyskland beskrivs som särskilt stark.
- Vi hoppas fortfarande på att vi kommer att kunna presentera rekordsiffror vad gäller både försäljning och resultat 2018, kommenterar Robert Friedmann, koncernchef Würth Group, i ett pressmeddelande.
Samtidigt ska koncernens verksamhetsresultat ha ökat med 19,4 procent till 400 miljoner euro, eller 4,1 miljarder kronor. Under årets första sex månader ökade Würth sin personalstyrka med omkring 2 000, vilket innebär att företaget nu har över 76 000 anställda. Knappt 33 000 av dem uppges arbeta med försäljning.