E-handlaren Cellbes uppmärksammade kampanj #viärcellbes fick nyligen inte den breda utrullning man hade hoppats på, då pandemin satte käppar i hjulet.
LÄS ÄVEN: Jättekampanj med lokala kvinnor byttes ut – ”kändes inte rätt”
Trots detta så prisas nu kampanjen som byggts upp kring lokala kvinnor i alla åldrar och storlekar. Cellbes meddelar nämligen att man uppmärksammats i medierapporten Rättvisaren.
Cellbes uppmärksammas av Rättvisaren i 4 kategorier: kroppsvariationer, genuin glädje, kvinnlig vänskap och autentisk representation och tar även upp deltagande i reklam som har funktionsvarianter och äldre personer, skriver företaget.
Faktum är att Cellbes i över tre år åkt runt och låtit lokala kvinnor, i totalt 15 städer i Sverige, bli modeller för företagets kläder. Senast var man i Hudiksvall där sex kvinnor var med på både fotografering och filminspelning av ”Modell för en dag” med bland annat Hilja Lodén, 82 år. Det var dock den kampanjen som pandemin satte stopp för då Cellbes kände att det bildspråket inte passade just nu.
I vår affärsplan jobbar vi med missionen att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt lyfta kvinnors självkänsla. För oss är det en självklarhet att man oavsett storlek eller ålder ska kunna välja sköna och moderiktiga plagg, säger Kristina Hermansson, marknadschef på Cellbes.