Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

E-handlarens framgångsrecept - återförsäljare och utlandssatsning

Grundarna Andreas Nyberg och Johan Forsberg
Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Dela artikeln:

Modevarumärket växer snabbt i nya kanaler.

ANNONS

Det svenska D2C-märket Ciszere grundades 2016 och har sedan starten främst fokuserat på försäljning via den egna e-handeln. Men på senare tid har det Boråsbaserade företaget breddat den egna kanalen med återförsäljare och marknadsplatser.

LÄS ÄVEN: E-handeln krossade 6 miljoner – 2022 fortsätter leverera tillväxt

Bland annat säljer man via plattformar som Zalando, Åhlens och Nelly. Något som fått fart på affärerna och under 2022 landade bolagets omsättning på 8,2 miljoner kronor. En ökning med nästan 20 procent jämfört med föregående års 6,9 miljoner.

Vi såg att efter pandemin fanns det en stor efterfrågan på typen av produkter som vi designar, både i egen kanal och hos återförsäljare. På Ciszere har vi alltid fokuserat på att inkludera vårt community i vår resa. Vi fick mycket förfrågningar runt om i Sverige att man ville testa våra kläder fysiskt och då blev det naturligt för oss att försöka ge våra kunder möjligheten till det, säger Andreas Nyberg, medgrundare av Ciszere.

Finns i 40 städer

Från att tidigare enbart ha testat att sälja via ett fåtal återförsäljare gör Ciszere nu en storsatsning med hjälp av Fifo Agency. En återförsäljaragent som under 18 år introducerat varumärken som A.Kjaerbede, Just Junkies och North Hill på den svenska marknaden.

Ciszeres första riktiga kollektionen riktad till återförsäljare har nu kommit ut i butikerna och finns i över 40 städer runt om i Sverige. Och enligt Anders Nyberg trodde man inte att det skulle ske så snabbt.

Men det visar att vi har gjort mycket rätt sen starten av vårt samarbete och att det fanns ett stort intresse för Ciszere runt om i Sverige.

Växer internationellt

Men det är inte bara Sverige som gäller för Ciszere. Modevarumärkets framgångar under fjolåret beror också på en lyckad utlandssatsning. Under förra året ökade försäljningen utomlands med hela 602 procent.

Och försäljningen utanför Sveriges gränser är något som man tror kommer att öka omsättningen avsevärt under de kommande åren.

Vår plan är att leverera en riktigt stark vår/sommar-kollektion 2024 till Sverige för att under hösten/vintern 2024 kunna erbjuda Ciszere till återförsäljare på hela den skandinaviska marknaden, säger Andreas Nyberg.

Dela artikeln: