ANNONS

E-handlaren växlar upp med nygammal tjänst: "En stor succé"

Jakob Schenström

Hjälper till med monteringen.

ANNONS

Numera är det enkelt gjort att beställa hem en ny cykel på nätet. Men är det lika lätt att montera den? Nej, kanske inte.

Så resonerar i alla fall den Internetstores-ägda e-handeln Bikester, som nu satsar på en monteringsservice till de svenska kunderna. Den har fått namnet "Ready-to-Ride". Via ett samarbete med reparations- och monteringsaktören MIOO, ska e-handlaren helt enkelt erbjuda färdigmonterade cyklar till de kunder som önskar det.

Som experter på multi-channel-strategi i Europa så siktar vi på att vara exakt där kunden vill att vi ska vara: Online, i butik eller till och med i hemmet, säger Jakob Schenström, ansvarig för den nordiska cykelmarknaden på Internetstores, i ett pressmeddelande.

Upplägget finns sedan tidigare tillgängligt på andra marknader i Europa där Internetstores är aktiva.

Vi har försett våra tyska kunder med Ready-to-Ride sedan ett och ett halvt år tillbaka och det har verkligen varit en stor succé. Med hjälp av denna tjänst kan vi nå de kunder som vill köpa en cykel på nätet men som kanske är lite osäkra om de ska klara slutmonteringen själva.

Den nya tjänsten kostar kunden 599 kronor. När kunden har fått sin cykel kan hon eller han boka in en så kallad "bike buddy" som kommer hem till kunden och monterar ihop cykeln. Tjänsten är för närvarande endast tillgänglig i Stockholmsområdet. Sedan tidigare erbjuder Bikester cykelservice i samarbete med ett 20-tal partnerföretag runt om i landet.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap