Enligt det färska bokslutet ökade omsättningen med 26 procent till 21 miljoner kronor. Samtidigt vände rörelseresultatet från en förlust på över 100 000 kronor till en vinst på 2,5 miljoner kronor.
Vi har lagt väldigt mycket tid och arbete på att bygga ett varumärke som vuxit organiskt. Och när vi då lade till marknadsföring ovanpå ett redan starkt varumärke med gott rykte så gav det väldigt bra effekt, säger Cecilia Blankens till Breakit.
I bokslutet framgår det att bolaget gör en utdelning på 1 miljon kronor, vilket går till Cecilia Blankens som äger 99 procent av företaget. Den återstående procenten ägs av Lina Thomsgård.
Det känns som en härlig balans, efter många år i början med nästan ingen lön alls, säger Cecilia Blankens.
Utöver den nya butiken har företaget även inlett ett nytt samarbete. Grundaren och vd:n har nämligen krokat arm med flygbolaget SAS, vilket innebär att bolagets skor snart kommer att bäras av flygvärdinnor.
De hörde faktiskt av sig till oss. Först funderade vi på om vi skulle göra en ny variant, men sen bestämde de sig för att den (Blankens The Riverside-modell) var bra som den var, säger Cecilia Blankens.
Varumärkesmässigt så tror jag att det finns ett värde i att kopplas samman med ett så pass etablerat företag, det säger mycket om oss som varumärke och som pålitlig partner. Rent ekonomiskt är det också positivt, men det är inte avgörande för hela vår ekonomi.