E-handlaren Bubbleroom, som säljer dammode, tar klivet in på ytterligare två marknader i Europa. Men det sker inte på egen hand, utan via Zalando som bolaget samarbetar med sedan tidigare. Nu är det dags för lanseringar i Polen och Italien, enligt ett pressutskick.
Det är ytterligare två stora och spännande marknader där vi ser fram emot att erbjuda feminint, lyxigt och glammigt mode för kvinnan, kommenterar vd:n Ville Kangasmuukko Nordström.
Expanderar så in i Norden
Innan året är slut ska e-handlaren även lanseras i Finland och Norge. Sedan tidigare kan danskarna köpa Bubbleroom-kläder via Zalando.
Enligt vd:n får bolaget värdefull försäljningsdata genom att sälja via plattformen. Men målet är på sikt att även lansera egna e-handelsbutiker i Europa, bortom plattformen. Det skulle förstås ge bolaget ännu mer värdefull kunddata.
Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till fler nya kunder utanför Norden. Senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra kärnmarknader. Men sedan vår framgångsrika lansering i Nederländerna, Tyskland, Belgien och Frankrike på Zalando-plattformen, ser vi fram emot att öppna än fler marknader, kommenterar vd:n.