ANNONS

E-handlaren skippar Black Week - donerar istället till välgörenhet

Marina Davarinou
“Socialt ansvar i centrum”.

Barnklädesbutiken Mini Rodini väljer en annan väg under pågående Black Week. Istället för att sänka priserna så kommer man att donera delar av intäkterna till en välkänd välgörenhetsorganisation.

Att bygga ett modernt och framgångsrikt företag börjar med att sätta socialt ansvar i centrum för sin strategi. Våra kunder inspirerar oss och delar vår drivkraft i att utvecklas, utmana oss själva och leva upp till vårt syfte, säger Marina Davarinou, vd för Mini Rodini.

“Inte bara en övertygelse”

ANNONS

Alla produkter kommer att säljas till fullpris men 20 procent av försäljningen ska gå till Läkare utan gränser.

Vår grundare och kreativa chef Cassandra Rhodin har integrerat hennes pathos i Mini Rodini. Socialt ansvar är inte bara en övertygelse – det är vår blueprint för att gå från vision till verklighet, säger Marina Davarinou.

Läkare utan gränser kommenterar satsningen:

Vi är tacksamma för företag som Mini Rodini som integrerar filantropi i sin verksamhet och kopplar den till medicinska humanitära rättigheter. Tillsammans räddar vi liv, säger Ida Bah, insamlingschef, Läkare utan gränser.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se