Denna strategi resulterade i ett stort antal inlägg på Instagram, Linkedin och olika hemsidor, där gymmen lyfte fram sina prestationer och refererade till Gymkompaniets blogginlägg som källa. Flera lokaltidningar som Kristianstadsbladet och Norra Skåne publicerade även artiklar om de lokala gymmen som tagit sig in på listan, vilket i sin tur ledde till ännu fler delningar.
"Testa, testa, testa"
Projektet har beskrivits som en "win-win-win-situation" där gymmen fick uppmärksamhet, tidningarna fick nyhetsstoff och Gymkompaniet fick kredibilitet och inlänkar. Hektor Jeppesen på byrån Adrelevance sägs vara hjärnan bakom projektet.
Väldigt roligt projekt. Alltid kul när kunder vågar testa och låta mig springa på en idé och se vad det leder till. Nyckeln är att testa, testa, testa. Learning by doing, säger han i en kommentar.
Gymkompaniet ser stor potential i att göra detta till en årlig återkommande händelse med planer på att skala upp projektet ytterligare med exempelvis gymbesök, Youtubefilmer, intervjuer och fina priser. Det finns dock planer på att justera datainsamlingen till nästa år då en del gym inte kom med i den första sammanställningen.
På några års sikt kan detta bli riktigt episkt, säger Gymkompaniets vd Joel Löwenberg.