Estrid är namnet på e-handlaren som säljer hippa rakhyvlar. Nu vill man ta sin marknadsföring till nästa nivå.
Estrid vill ta över Europa, utmana storspelarna och har på några månader byggt ett distributionsnät till tusentals butiker, skriver e-handlaren i ett pressmeddelande.
Så hur ska man nå dit? Jo, man rekryterar Nico Morga Alden till ny varumärkes- och marknadschef. Och hon hämtas från den stora staden New York och dess skönhetsbransch.
Nico Morga Alden beskrivs som en internationell gigant på beauty-området.
Det är ett naturligt nästa steg för oss att rekrytera en internationellt erfaren och kompetent person i Nico. Jag ser fram emot att tillsammans med Nico och resten av teamet fortsätta utmana Goliat inom vår industri och bli det globalt självklara valet inom kategorin, kommenterar Ben Eliass, som är vd och medgrundare av Estrid.
"Progressiv och innovativ kraft"
De senaste två åren har Nico Morga Alden lett marknadsföringen på Makeup by Mario. Dessförinnan hade hon chefspositioner på stora skönhetsbolag som LVMH, Estee Lauder och Shiseido.
Estrid har blivit en progressiv och innovativ kraft som omdefinierar vad som kan förväntas av skönhetsbranschen. Bolaget har enorm potential att bli ett världskänt varumärke, och jag ser fram emot att leda varumärkets uppväxling och expansion under denna tillväxtfas och framöver, kommenterar Nico Morga Alden.