ANNONS

E-handlaren passerar 300 miljoner i försäljning: “Ännu ett rekordår”

Erik Sjöberg, vd
“Äger nu hela kedjan”.

Häromveckan meddelade e-handlaren MM Sports att de släppt en prenumerationstjänst för kosttillskott, något man sade sig vara en av de första på marknaden med.

LÄS ÄVEN: E-handlaren släpper ny "banbrytande" tjänst: “Kunderna slipper oroa sig”

Nu har siffrorna trillat in gällande företagets fjolår, och det är starka siffror som visas upp för vad som generellt varit en dålig e-handelsperiod.

ANNONS

Försäljningen stiger nämligen för första gången över 300 miljoner kronor, till 323 miljoner för att vara mer exakt. Året innan låg nettoomsättningen på 298 miljoner. Samtidigt ökade rörelseresultatet från 20,9 miljoner (2022) till 25,3 miljoner kronor i fjol.

MM Sports har under 2023 upplevt ännu ett rekordår både omsättnings- och resultatmässigt, med fortsatt tillväxt i Norden, skriver företaget i bokslutet.

"Ser mycket positivt på utvecklingen"

I slutet av förra året så förvärvade man även produktionspartnern Sweetch Food. Något som beskrivs som ett “betydande steg” för e-handelsföretaget.

Förvärvet av Sweetch Food har stärkt företagets position genom att det nu äger hela kedjan av egenutvecklade kosttillskott, vilket ger en unik marknadsposition och ökad förmåga att säkra produktionskapacitet, skriver företaget.

MM Sports har även flyttat till nya lokaler i Landvetter i mars 2024. En investering som bland annat ska möjliggöra fortsatt tillväxt.

Ledningen ser fortsatt mycket positivt på bolagets resultatutveckling och tillväxt framöver.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se