Jollyroom gör det igen. Öppnar butik, alltså. Den här gången är det Stockholm och närmare bestämt Kungens Kurva som blir skådeplatsen för e-handlarens andra fysiska butik, som kommer att mäta 1700 kvadratmeter.
Jollyroom är och kommer alltid att vara en e-handlare, men vi ser butiken som ett fint komplement där vi kan erbjuda mer expertis och vara mer personliga med kunden. I vår butik på Dialoggatan 6 i Stockholm kommer vi därför att skapa ett servicecenter för att hjälpa våra kunder att navigera i produktdjungeln, oavsett om det gäller val av barnvagn eller vilken typ av leksak som lämpar sig för deras nyblivna femåring, säger David Smedman, ansvarig för Jollyrooms butiksetablering, i ett pressmeddelande.
"Oerhört glada"
Butiken blir en del av Orangeriet vid Kungens Kurva och hyrs ut av Bonnier Fastigheter. Runt 20 miljoner människor besöker Kungens Kurva årligen, en siffra som väntas växa ytterligare de kommande åren.
Vi på Bonnier Fastigheter är övertygade om att framtidens handel kommer bestå av stark grund i e-handel och fysiska butiker som ett fint komplement som service till sina kunder. Därför är vi oerhört glada och ser enorm potential i att Jollyroom öppnar en av Stockholms största barn- och babybutiker som vi definitivt tror kommer att kunna gynna hela handelscentrumet, säger Sara Olsson, Uthyrningsansvarig Bonnier Fastigheter.